Toimitusehdot ja hinnat

1. Yleistä
2. Toimitustavat ja hinnat
3. Toimitusaika, Huom. noutotilausten toimitusaika
4. Verkkopankkimaksu
5. Klarna lasku - 14 päivää maksuaikaa
6. Osamaksu - Klarna tili 
7. Postiennakko

8. Palautusoikeus
9. Palauttaminen
10. Vialliset tai väärät tuotteet
11. Reklamaatiot
12. Tilauksen peruminen

________________________________________________________________________________________________

1. Yleistä

Tutustu myös Tilausohjeeseen.

Aprilli ei vastaa siitä jos tilauksen toimitus estyy tai myöhästyy Aprillin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksesta, yleisen liikenteen häiriintymisestä, lakosta, epätavallisesta säätilasta tai muusta toimintaa vaikeuttavasta esteestä.

_________________________________________________________________________________________________


2. Toimitustavat ja hinnat

• Posti, nouto postista, hinta 4,90 €
Asiakas saa tekstiviestillä ilmoituksen kun lähetys on noudettavissa. Jos tuotteet mahtuvat tavalliseen kirjeeseen, ne toimitetaan kirjeenä suoraan asiakkaan postilaatikkoon. Tavallisille kirjelähetyksille ei ole seurantatunnusta.

 • Posti, Smartpost -pakettiautomaatti, hinta 4,90 €.
Jos tuotteet mahtuvat tavalliseen kirjeeseen, ne toimitetaan kirjeenä suoraan asiakkaan postilaatikkoon..
Jos lähetys ei mahdu pakettiautomaattiin, siirtyy lähetys lähimpään postiin noudettavaksi.

• Posti, kotiinkuljetus, hinta 9,90 € 
Posti tuo paketin asiakkaan kotiovelle.

• Matkahuolto, nouto valitusta Matkahuollon pisteestä, hinta 4,40€.
Matkahuollon lähetykset voi noutaa myös K-Market-, Valintatalo- tai Euromarket-myymälöistä silloin kun ne ovat auki eli myös iltaisin ja viikonloppusin. Aprilli nettikauppa etsii lähinnä tilaajan osoitetta olevat lähikaupat, joista asiakas voi valita haluamansa noutopisteen.

Kun lähetys on noudettavissa määränpäässä, asiakas saa ilmoituksen tekstiviestinä.

Asiakas saa sähköpostiin seurantatunnuksen jolla voi seurata tilauksenne etenemistä postin tai Matkahuollon sivuilta. Huom. tavallisiin kirjelähetyksillä ei ole seurantatunnusta.

Jos osa tuotteista jää jälkitoimitukseen, toimitamme ne heti kun saamme niitä lisää. Jälkitoimituksista ei veloiteta toimituskuluja.

____________________________________________________________________________________________________________


3. Toimitusaika

Tuotteidemme toimitusaika on 1 - 3 arkipäivää jos tuote on meillä varastossa ja 10-30 arkipäivää jos tuote on tilaustuote. Nämä tiedot näkyvät tuotteen tiedoissa. Jos tuotteessa on väri- tai kokovalikko, klikkaa sitä, niin näet onko jotain tiettyä kokoa saatavissa.

Toimitusaika tarkoittaa aikaa, jonka kuluessa tuote lähtee meiltä matkaan. Pakettien matka meiltä asiakkalle kestää yleensä noin 2 arkipäivää. Matkahuollon lähetyksissä paketti lähtee meiltä iltapäivällä Matkahuollon kuljetettavaksi ja on yleensä perillä seuraavana päivänä. Osa Matkahuollon toimipisteistä tai asiamiehistä on avoinna myös viikonloppuisin, joten lähetys on mahdollisesti noudettavissa myös silloin.

Jos emme saa tuotetta syystä tai toisesta matkaan em. ajoissa, otamme yhteyttä asiakkaaseen sähköpostilla. Muista katsoa myös sähköpostisi roskapostikansio, jos et ole saanut meiltä mitään postia.

Esim 1. Teet tilauksen tiistaina klo 12.00. Jos tilaus käsitellään meillä ensimmäisenä arkipäivänä se lähtee matkaan tiistaina. Jos tavarat mahtuivat tavalliseen kirjeeseen, saat sen postilaatikkoosi keskiviikkona.

Esim. 2 Teet tilauksen keskiviikkona klo 10.00. Jos tilaus käsitellään meillä toisena arkipäivänä se lähtee matkaan meiltä torstaina. Se on matkalla 1 päivän. Se saapuu perjantaina pakettiautomaattiin ja saat siitä ilmoituksen tekstiviestillä perjantaina.

Esim 3. Teet tilauksen perjantaina klo 18.00 Jos tilaus käsitellään meillä kolmantena arkipäivänä niin paketti lähtee matkaan keskiviikkona. Se on matkalla 2 päivää ja saapuu postitoimipaikkaan seuraavan viikon perjantaina ja saat siitä ilmoituksen tekstiviestillä perjantaina.

Huom. Noutotilausten toimitusaika:

Saat sähköpostiin erillisen ilmoituksen kun tilauksesi on noudettavissa valitsemastasi noutopisteestä, joita ovat Kouvolassa Hupi ja Juhla -liike (Keskikatu 12 , 45100 Kouvola), Helsingin ja Jyväskylän Aprilli-myymälät. Puhelimitse emme valitettavasti voi ilmoittaa sitä kun tilaus on noudettavissa.

Jos valitset noutopisteeksi Helsingin tai Jyväskylän, tavarat lähetevät Kouvolan varastolta seuraavassa mahdollisessa kuljetuksessa myymälään. Tämä tapahtuu noin 3 kertaa viikossa.

Esim1. Teet tilauksen torstaina klo 10.00. Tavarat lähtevät perjantaina myymälään. Kuorma on perillä ja purettuna myymälässä maanantain iltana ja sinä saat tiistaina ilmoituksen, että tilauksesi on noudettavissa.

Esim2. Teet tilauksen torstaina klo 10.00. Tavarat lähtevät maanantaina myymälään. Kuorma on perillä ja purettuna myymälässä tiistaina illalla ja sinä saat keskiviikkona ilmoituksen, että tilauksesi on noudettavissa.

Esim3. Teet tilauksen sunnuntaina klo 10.00. Tavarat lähtevät maanantaina myymälään. Kuorma on perillä ja purettuna myymälässä tiistaina illalla ja sinä saat keskiviikkona ilmoituksen, että tilauksesi on noudettavissa.

Nettitilausten noudot Helsingin ja Jyväskylän myymälöistä eivät siis onnistu seuraavana päivänä tilauksen tekemisestä kuin satunnaisesti. Jos sinulla on kiire, käytä mielummin Aprilli nettikaupassa Matkahuoltoa toimitustapana tai asioi suoraan myymälässä.

____________________________________________________________________________________________________


4. Verkkopankkimaksu

Verkkopankkimaksussa maksun saajana on joko Markku Purho Ky tai Paytrail Oy

Paytrail Oyj on Finanssivalvonnan valvonnan alainen maksulaitos ja toimii maksupalveluntarjoajana kauppiaille. Paytrail välittää asiakkaan (kuluttaja, yritys tai yhteisö) maksuja kauppiaalle. Maksu voidaan toteuttaa Paytrailin maksupalvelussaan tukemilla tai tuottamilla maksutavoilla, jotka kauppias on sopinut ottavansa Paytrailin palvelun kautta käyttöönsä. Kauppias saa tiedon onnistuneesta maksusta välittömästi.

Maksupalvelun tarjoaja

Paytrail Oyj,
2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Finland
asiakaspalvelu@paytrail.com
Puh. +358 207 181830 (ark 8-19)

_________________________________________________________________________________________________


5. Klarna lasku - 14 päivää maksuaikaa

Laskutuskulu 1,50 €.

Täysi-ikäiset asiakkaat voivat tilata tuotteet laskulla. Saat paketin mukana laskun, jossa on 14 päivää korotonta maksuaikaa.

Et voi tilata tuotteita laskuun silloin, kun tilaat tuotteet jollekin toiselle tai olet muutoin antanut toimitusosoitteeksi jonkun muun kuin väestörekisterissä olevan osoitteesi.

Kun valitset laskun maksutavaksesi, tarkistamme luotto- ja osoitetietosi.

Lue lisää laskulla maksusta klikkaamalla tästä




6. Osamaksu - Klarna tili         

Voit maksaa tilauksesi osissa käyttämällä Klarnan osamaksu maksutapaa. Klarnan osamaksulla maksaessasi Klarna Oy avaa sinulle ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti.

Voit lyhentää tilin loppusummaa itse valitsemissasi kuukausierissä, kuitenkin vähintään joko 9€ tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi. Voit aina halutessasi maksaa laskun loppusumman myös kerralla pois.

Kaikki Klarnan osamaksulla maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle, myös silloin kun maksat Klarnan osamaksulla muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti.

Osamaksuvaihtoehtojen kulut:

Maksuaika Vuosikorko Avausmaksu Laskutusmaksu
3kk 0% 9,90 € 3,95 €
6kk 0% 19 € 3,95 €
12kk 0% 29 € 3,95 e
24kk 9,95% 29 € 3,95 €
36kk 9,95% 29 € 3,95 €
Tili 22% 0 € 3,95 €

Ostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään ostoskorissa henkilötunnuksesi, väestörekisteriin ilmoittamasi osoite ja tiedot vuosituloistasi. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi. Ensimmäisen kerran Klarnan osamaksulla maksaessasi sinulle lähetetään postitse tilisopimus, joka sinun tulee allekirjoittaa ja lähettää Klarna Oy:lle.

Muista lukea huolellisesti Klarnan osamaksun tiliehdot osoitteessa: www.klarna.com/klarna-tiliehdot.pdf 

Laskuihin liittyviin kysymyksiin saat vastauksia nyt myös käyttämällä Klarnan sähköistä asiakaspalvelulomaketta osoitteessa www.klarna.com/tuki

Lue lisää osamaksulla maksusta klikkaamalla tästä

____________________________________________________________________________________________________


7. Postiennakko

Maksu suoritetaan lähetystä noudettaessa.

Postiennakkomaksu 5,50 €.

____________________________________________________________________________________________________


8. Palautusoikeus

Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus.

Palautusoikeus ei koske hygieniasyistä alusasuja ja kosmetiikkaa. Palautusoikeus ei koske myöskään taikatempputuotteita, näissä tuotteissa osa hinnasta koostuu salaisuudesta.

Tuotteen hyvitys edellyttää, että tuote on käyttämätön, ehjä ja myyntikuntoinen, kaikki tarvikkeet ja varusteet ovat tallella ja pakattuna alkuperäiseen myyntipakkaukseen siististi. Jos myyntipakkaus puuttuu, emme hyvitä tuotteita.


_____________________________________________________________________________________________________


9. Palauttaminen

Ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme epäselvyyksien välttämiseksi: 
info@markkupurho.fi 05-3711100 (ma-pe 9-16).
Paketoi tuote alkuperäiseen myyntipakkaukseen.
Myyntipakkaus pitää olla myyntikuntoinen ja kaikki siihen kuuluvien osien pitää olla tallella ja ehjiä.
Paketoi tuotteet niin, että ne eivät rikkoudu kuljetuksessa. 
Liitä mukaan omat yhteystietosi (nimi, osoite, puhelin, sähköposti, tilinumero), palautuksen syy ja kopio lähetteestä tai laskusta. Käytä mukana tullutta palautuslomaketta.
Lähetä tuote takaisin postin asiakapalautuksena osoitteella: 

Asiakaspalautus (sopimusnumero 607753)
Markku Purho Ky
PL 110
45101 Kouvola.

Postin asiakaspalautus on asiakkaalle maksuton, mutta veloitamme asiakkaalta palautuksesta aiheutueet kulut 5,50 €. Jos käytät muita kuljettajia joudut maksamaan rahdin itse, tai veloitamme todelliset rahtikulut 5,50 € palautusmaksun lisäksi.

Säilytä asiakaspalautuksesta saamasi kuitti. Kadonneen lähetyksen jäljitys on aina lähettäjän ja kuljettajan välinen asia. Eli me emme voi selvittää kadonneen asiakaspalautuksen sijaintia.

__________________________________________________________________________________________________


10. Vialliset tai väärät tuotteet

Jos olet saanut viallisen tai väärän tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@markkupurho.fi 05-3711100 (ma-pe 9-16), josta saat ohjeet miten toimia.

Esim. Silmikko jonka tilasit saapui risana perille. Älä palauta sitä ennen kuin olet ottanut yhteyttä asiakaspalvelluumme.

__________________________________________________________________________________________________


11. Reklamaatiot

Kaikki toimituksiin ja tuotteisiin liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään kahdeksan (8) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta asiakapalveluumme:
info@markkupurho.fi 05-3711100 (ma-pe 9-16).

Älä käytä väärää tai viallista tuotetta vaan säilytä se siinä kunnossa jossa se oli kun sait sen.

Esim1. Jos olet esim. saanut väärän värisiä palloja, ota heti yhteys asiakaspalveluun, eikä vasta 3 kk kuluttua.

Esim2. Diabolon kuppi on lohjennut. Ennen palautusta kuitenkin käytät sitä reilun viikon ajan ja diabolo naarmuuntuu ja kohliintuu selvästi muuttuen käytetyn näköiseksi. Palautat naarmuisen diabolon. Tässä tapauksessa meidän on mahdotonta tarkistaa onko vika ollut tuotteessa jo ennen toimitusta vai onko se syntynyt käytössä. Älä käytä viallisia tuotteita.

__________________________________________________________________________________________________


12. Tilauksen peruminen


Asiakas voi peruuttaa tilauksen jos toimitus ei ole tapahtut kohtuullisessa ajassa. Myös Aprilli pidättää oikeudet tilauksen perumiseen ja maksun palauttamiseen. Ota aina ensin yhteyttä asiakapalveluun.
info@markkupurho.fi 05-3711100 (ma-pe 9-16).

Esim. Juhlat  ovatkin jo ensi viikolla eikä asu tule ehtimään ajoissa perille. Ota heti yhteyttä asiakaspalveluun tilauksen perumiseksi. Jos et tee mitään asu lähtee matkaan ja on perillä liian myöhään. Joudut turhaan maksamaan 5,50€ palautuskuluja asusta jolle ei ollut käyttöä.